❀ DiDi ❀

/ 2 cool 4 school 2 lame 4 fame \
Jag hälsar på er.
Gaaah hela denna veckan har jag literally haft fullt up med nationella muntligt i matte och svenska, stort matte prov och även nästa vecka har jag VISA vecka så hade fullt upp med att fixa någonstans där jag kan jobba och slutade vid någon reklambolag och dollar store och nu ska den oskyldiga flickan gå ut i vilda världen.
Med det ville flicka förmedla att hon har noll koll hur bussarna går till stan och över lag
MEN DET FIXAR SIG HUEHUE LIKSOM HEJ GOOGLE MAPS BEKLAGAR OM JAG RADERADE DIG NÅGRA GÅNGER BUT I REALLY NEED YOU NOW ouo'
Mycket med skolan iallafall men nu är det fredag och låt oss andas ut och prata om annat trevligt eller hur vännen min~?
Så ta fram filten och ha tekoppen i närheten och låt oss glömma beskymerna för ett tag och bara vara c:


Jag har fixat en ny omröstning efter en evighet och frågan lyder vad ni skulle vilja att jag skriver om på bloggen, det är inte så att jag inte vet vad jag ska skriva om men det är ju ni läsarna som läser min blogg och det är helt enkelt vad ni vill ha mera av så skulle vara tacksam om ni deltar tackar tackar~


Jag mår bra, men visst finns det lite struggle med livet och familjen men man gör bara det man kan, saken är bara att jag bryr mig så otroligt mycket för andra i min omgivning och sätter dom alltid före mig själv,
T.ex vill jag inte att någon ska deppa ensam för jag vet själv hur jobbigt det är och jag vill hjälpa personen att må bättre men problemet är att jag själv sätter mig då för den personen och blir deppig, vi byter liksom roller för jag vill inte att personen ska må så och jag " tar över " det istället för att personen ska må bätter även om jag kanske själv inte mår så bra av det vet jag att jag kan hantera det bättre än den andra personen men problemet är att, när jag inte längre kan hantera det så kommer ingen och hjälper mig.
Jag brukar inte bry mig så mycket men ibland kan det bli rätt mycket och jag vill ju inte säga det till någon för då kommer dom gå runt och vara oroliga för mig and KNASKLDBDJS you get it nu lät det mycket mer dramatiskt än planerat sorry.
Jag har typ en obsession och älskar att se folk runt omkring mig glada men ibland så känner jag mig utanför det gör alla tror jag.
Welp, skönt att få ut det iallafall det är sådana tillfällen jag älskar att bloggen finns där man bara kan få ut sig random skit cx


Men nu får vi lämna det temat tycker ni inte så~?
ÅHHH JAAA VET NI VAD nej hur skulle ni veta VI HAR VUNNIT ETT SÅDANT VÄSTTRAFIK KORT GRATIS SÅ VI KAN UNDER 2 VECKOR ÅKA RUNT VÄSTAGÖTALAND AND ÅHHHH VET NI VART DETTA LEDER TILL?
GÖTEBORG I MITT HJÄRTA
Jag vet inte när men en resa till Göteborg är planerad i närmaste framtid och är så sjukt glad, även nu när julen är på väg så kan jag checka av presenterna ur listan, Åhh vad taggad jag är älskar så mycket Göteborg ;u;
Även tagga tagga 2017 men stranger things season 2, sherlock, game of throne I cri

Javisst ja, overwatch måste vi ju få i inlägget! oWo
Jag har spelat sombra and I'm totaly inlove även widowmaker och Phara är för tillfället bara de heros jag spelar xD
1 VS 1 mode däremot är jag inte så beroende i för det är så skrämmande när man inte vet vart personen gömmer sig och även spelade jag med en jäkla fegis som gömde sig i sitt rum och det var symetra så jag kunde inte ens komma in i rummet gaaah
Däremot 3 VS 3 är genialiskt c8


VÄÄÄäänta ja jag har anime.
Har kollat på anime yes I have mononoke that anime was so great.
Och nu kollar jag på Mob psycho 100% och den tillhör ju denna kategorin med " My hero academia" och " One punch man" och är på ep 8 and I'm enjoying it~!
Really epic som resten av denna kategorin och ska nog se resten av avsnitten när jag är klart med inlägget~
Även Yuri om ice verkar vara riktigt bra okok jag såg that spoiler med kyssen and I'm totalt såld, men det blir nog mer anime nu!


Jag har ju börjat på min miss peregrine's som är på polska och det komemr ta ttn bra tid att läsa igenom den men jag vill slipa på min polska och detta är det bästa sättet så sorry harry potter, men du får vänt....
OMG JAVISST JA IGÅR KOMMER JU DEN NYA FILMEN UT
IHHHHH HAPPINESS HAPPINESS SPARKLE ouo

Det blev ett långt inlägg men vi lägger punkt här, önskar er alla en riktig bra helg och så fixar jag något litet inlägg under helgen men ja, ha det så jätte bra och glöm inte omröstningen! c:

/ Kidness. It doesn't cost a damn thing. Sprinkle that shit everywhere \

 

JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD MIN MOBIL LADDAR MEN DEN BARA NOPE JAG E DÖD
jäkla iPhone 4 skit
Jag hälsar på er
Igår avslutade jag " over the garden wall " och jag visste inte vad jag skulle ta mig till med mitt liv men så brukar det vara.
Gosh från och med nu ska detta bli min tradition att se den varje höst okok varför inte hänga med~?
Även har jag kommit till hälften av harry potter bokEN SFBDJOBFSJLF THE FLASHBACK NU HAR JAG ALLA DESSA FEELS BACK VARFÖR VARNADE NI INTE MIG VARFÖR DET GÖR ONT
GEORGE OCH FRED, HELA WEASLY FAMLILJEN MIN KÄRLEK TILL DOM ÄR OBESKRIVLIG
OCH HAGRID GINNY jag älskar detta
Det var då länge sedan jag var inne i harry potter fandomen och känner mig så välkommen ohmy poor heart of mine.
Och i fredags kom Sombra ut, fking äntligen och hon är perfekt som vi tänkte oss och ser så mycket fram emot när vi får spela henne och alla nya mode i overwatch med 1VS1 jag är så taggad ihhhhh owo


Det är så mycket snö här och inombords så har jag mental breakdown för hann inte göra väldens största löv hög att hoppa i men Welp, vad ska man göra man kan alltid tillkalla iluminati och alines yes let's do that.
Även var typ varje affär julsaker man bara ni har inte någon tidsmaskin så man kan smälla till personen som bestämde detta or something nejmen det är väll mysigt
Aye höstlovet är slut och vad ska jag säga, det gick lite för snabbt för att göra någonting nyttigt.
Min ursäkt varje lov huehue
Och gaaaah har börjat på en nu animu whAT A SUPRISE och det är mononoke och nope inte Ghibli filmen alltså nu känner ni nog igen den för att pewds nämnde det i en av sina videos och den ser epic ut liksom look at the animation
That's something diffrent
Hard not to love

 

/ Twinkle twinkle little star, I wanna hit you with my car. Throw you off a cliff so high. 

Hope you break your neck and die \


Well, hi there pumkins and " before becoming zombie " creatures. Hope you are living a good life.
Hela overwatch community har sin mental breakdown när man fick se bilden på Sombra who actually may not be Sombra but u know how it is. 
Skulle vara en utmärkt ljög att säga att jag inte är en av dom.
Men jag vet inte hur jag ska klara mig till tisdagen då 94% är säker att halloween uptaden kommer ut and yeah

maybe sombra also~
Men deras nya comics såg ni Mccree såg ni honom han är perfekt.
Och Soldier hans typ Wanna be captian America jag gråter vet inte hur jag ska överleva till tisdagen o^o


Jag tände ljusen, hade en kopp te bredvid mig och en filt, tog åt mig och kollade på första avsnittet av

"over the garden wall "
Först var jag ju tvungen att falla några tårar för att den bara har 10 ep lång.
När jag satt och kollade på den trodde jag inte att man kunde vara mer glad över att det är höst 

men jo det var det visst.
It was just so perfect.
Ouch.
Ska nog se klart på den när mörker faller ner och när vattnet har hunnit koka till mitt te.


Åhh, jag kollade på en play though men the crooked man, som är den första horror rpg jag hade mött på, och gick lite djupare in i allt och märkte att det finns mer i denna " strange man " serien!

The sandman och The boogie man och även om jag hade hört om dessa förut visste jag inte att de hållde ihop 

med the crooked man och att Uri gjorde dessa så har precis avslutat

" The Sandman " och den var mer soft, inga jumpscares som i the crooked 

man men omg om man får en bad ending så är det verkligen en bad ending, tragisk.
Men super bra rpg, ska försöka hitta på youtube när någon spelar the boogie man där jag fick reda på att

det finns röstskådespelare med och yes, can't waito C:
Även hålle hon på med " the hanged man" vilket jag är taggad på så mycket.

Jag älskar Uri, hon är även känd för mermaid swamp och Paranoiac som jag verkligen enjoyed~

 

Jag har deffintift pausat i min anime, har inte kollat på något på ett tag men man kan ju inte göra allt samtidigt~ 

Men har lånat en massvis manga från biblotketek då Aomanjuskogen del 4 har kommit ut på svenska, efter ett år~ 

Även hittade jag äntligen alla 3 delar i sayonara september och svenska klassiken mjau! Samlingsalbum vilket jag inte har läst och är ett måste. Även har nosebleed studio stora manga samlingen" som jag lånade 

och nosebleed studio är typ där alla svenska mangaka är och jobba på~

T.ex jobbar Natalia batsita där ( Maju! Sword princess amaltea )

Så den är jag taggad att läsa deras samlingsalbum~


Jag har införskaffat mig en grön peruk, till min joker cosplay~! c8
Den är dålig kvalité för fick tag på den på höst marknaden men jag vet inte vad. Orkade inte leta runt efter en bra peruk bara tog det första bästa och billigaste så yeah.
Jag ska inte köpa kläderna bara jag ta det som jag har hemma, höga klackskor, har vit och svart rutiga strumpbyxor och shorts till det, och vet att i teatern har dom en lila kavaj och något gult och grön slips som jag får låna. 

Sedan detaljerna tänker jag ju göra själv 

T.ex ska jag ta alla jokrar från kortlekarna och fixa dom, någon blomma bör jag väl sy till kavajen

och såklart är nu the makeup the viktigaste~!
Jag provar på olika metoder hemma men ni vet liquid latex som man gör fake sår av, jag hade det inte hemma så jag använde uselt skol lim ( sådant stift lim) och hushållspapper, och effekten blev nu inte lika bra som den skulle bli med liquid latex men not so bad~
Röd akvarellfärg, fondation och puder här och där, måste nog bara prova ett par gången 

innan jag behärskar metoden men blev ju nöjd cx
Finns även att man kan använda vit tandkräm istället men det får jag prova någon annan gång~

  

Så, detta är gjort som sagt med gluestick och hushållspapper. Doe vet jag inte om det är bra för huden eller hur det går att ta bort det...Ehm, det löser sig nog minsann.

Detta planerar jag ju till mitt joker smile btw~
Btw nog nyss bort mitt sår och det är ungefär att ta bort ett plåster och huden är rätt blek 

men det kliar inte eller något sådant >u>
Men jag önskar er en fortsätt härlig dag och hoppas att 

the boogie man inte kryper fram ut garderoben bakom dig huehuehue  

  

 >> When nothing goes right...go left <

Jag har studiedag idag och missar min älskade syslöjd där jag gör om en resväska till ett dockhus men även missar jag målpasset som är rena (ursäktar) helvetet så det gör absolut ingenting c8

ÅHH JAG MÅSTE BERÄTTA NÅGOT SOM HÄNDA IGÅR IHHH ALLTSÅ VET NI VAD nej hur skulle ni okok stalkers vet allt MEN SKXBSOJCBSLJFB
Det finns en i klassen som är anime intresserad som ni nog vet för har berättat det och hon har en sådan loot create anime paket som hon får varje månad och denna månadens tema var power and liksom.
På morgonen.
Hon bara kom till mig och skrek mitt namn.
Jag bara hoppsan hejsan på dig.
Och så håller hon i en Gintama keps.
Och säger att den är till mig.
Well, det var så nära att jag började gråta yes.
I get easy moved alright? And with this stuff when people do something just for you it just makes my heart go all warm inside, When people do something just for me, they take their time to think about you

That's just something that i can't handle.

It's making me so incredible happy.
Let's continue on Swedish should we?
Hon har själv inte kollat på gintama och hon visste att det var min favvo anime så hon gav den till mig och ja,

detta var på morgonen och det gjorde hela min dag, eller hela veckan om jag får säga mitt och

ännu längre fram för den är helt perfekt.


Även direkt på morgonen byte vi platser och att ha varit längs bak i klassen i ett hörn som blev mitt crib

hamnade jag nu längst fram.
Alltså, precis i centrum tänk er tre rader och den raden i mitten längst fram där man just inte vill hamna för man kan inte göra något topsecret för läraren ser ju det direkt.
Så ja, får jag en massa awkward ögonkontakt nu med lärarna ja.
Inte nog med det hamnade jag med en person som jag tror har nämt i bloggen förut, för har hamnat med honom förut.
Ehm ja, han kommenterar allt. Och småpratar hela tiden och kan inte sitta still och jag är en person som måste ha det lugnt och ro när jag försöker lära mig något och vill bara vara i min mind palace och får jag det nu?
Ha.
Så nu börjar perioden igen där jag sitter i grupprumett hela tiden och lyssnar på

Deep focus musik för att försöka koncentrera mig.
But well, kan garantera att jag en gång tappar kontrollen och tålamodet och då vill ni inte vara i närheten.
Vill typ flipa table överallt och skrika

även skulle det inte skada att slå till men det får man ju härska och var en period där jag kasta sten på vägen för att få ut min ilska cuz usch.
Nejmen, jag skriker till och får ut mig kanske ett riktigt fult svärord och så blir det pinsamt tyst i klassrumet,
Sådan är jag, I just Wanna be in my mind palace och koncentrera mig, ge mitt bästa på skolarbetet men sure, förstör det för mig nejmen inga problem kommer bara halshugga dig nejmen va ursäkta mig
Men som sagt räddade kepsen mig och jag får helt enkelt acceptera detta faktum, och göra mitt bästa utav situationen~
Detta var inte menat att bli så lång I Swear skulle bara skrivs om kepsen omg varför skriver jag alltid så mycket för förlänger allt onödigt mycket I don't get myself.  

Alltså idag kan man literally bara flyga iväg

Vilket är grymt och ska passa på och gå till bibblan idag, eller rättare sagt flyga iväg.
Så länge det inte är motvind.
Om det är motvind så besegrar jag hellre Mount Everest än att gå ut för det är liksom 1 steg framåt och 8000 steg bakåt.
MEN NÄR DET ÄR MEDVIND WOSHO SÄGER DET SOM GRATIS BEG OCH DALBANA I'M ON
Vart jag ville komma, var att jag har läst klart boken Eleanor & Park.
Lika bra att säga det, skulle inlägget annars alltid nå till slut.
Rainbow rowell har skrivit den och jag bara fullkomligt älskar hennes "Fangirl" så självklart, läste jag denna med~
Once more time, slår det mig hur hennes karaktärer är så originella och helt enkelt, omöjligt att inte gilla.
Doe, henens fangirl var nog bättre men still så gillade verkligen denna.
Kärleksdrama och sorgligthet innehåll den men även helt andra perspektiv väcktes hos mig på saker och ting.
Sen är jag så förvirrad för vet int dom den slutade bra eller dåligt men jag kunde inte lägga ifrån mig den och well, den var riktig bra och Rainbow Rowell gjorde mig inte besviken och jag gillar bara mer och mer henne och ser fram emot att läsa mer av henne C:

>> Excuse me while I ahgahgahgahgaxbshbx <


HOLYSHITO OKOKOK MIN HYPE ÄR NOG ÖVER 110% LÄTT SAGT ASSÅ VET NI VAD JAG GRÅTER (wut A twist)
GINTAMA SKA FÅ EN NY SÄSONG
ALLTSÅ KAN VI BARA SÄGA HUR BÄST DEN SENASTE ANIMEN VAR?
EKDBWJFBOWKFB
OCH SÅ KOE NO KATACHI ÄR 3 BÄSTA ANIMERADE FILMEN PÅ MAL AND LIKSOM

GE MIG ENGELSK TEXT NUUUUU OCH ALRIGHT
KIMI NO NA WA
DET ÄR EN FILM 
SOM HAR TAGIT ÖVER ANIME COMMUNITY VERKAR DET SOM
AND LIKSOM JAG HAR INTE SETT DEN
NI HAR TILLÅTELSE ATT TA FRAM GEVÄRET 
eller glöm det btw måste hinna se den innan en olycka inträffar huehue
DEN ÄR PÅ #1, ALLTSÅ DEN HAR HOPPAT FÖRBI FULLMETAL ALCHEMIST AND GINTAMA AND LIKSOM JAG TRODDE ATT JAG ALDRIG SKULLE VARA MED OM NÅGOT SÅDANT I MITT LIV.
OCH DEN HAR 9.40 OCH FULLMETAL OCH GINTAMA HAR 9.26
SÅ DEN HOPPADE ETT RIKTIGT LÄNGDHOPP DÄR OM JAG FÅR SÄGA MITT
DET ÄR DEN FÖRSTA FILMEN INTE GHIBLI ÄR INBLANDAD I SOM FÅR VARA MED PÅ TOPPEN

JAG ÄR SÅ TAGGAD ATT SE DENNA FILMEN HERREGUD 
AND THEN WE HAVE SHIGATSU WA KIMI NO USO SOM SKA FÅ EN LIVE ACTION
OCH HÖSTEN ANIMES
jag är på väg att svimma här


Först ska jag se på orange, hoppas innerligt att dom inte har förstörd något och sedan mob psycho 100 och något mer MEN HÖSTEN SMBKDFB
JAG ÄR SÅ TAGGAD FÖR ALLA SER JU SÅ BRA UT HAR NOG VÄNTAT EVIGHETER PÅ MARCH COMES IN LIKE A LION, HONEYWORKS FILM och lite till MEN ÅHHH SO EXCITEEEEED IHHHHHH
MEN ÄNDÅ GINTAMA SLOG MIG DÄR OCH SÅ SKA GINTAMA FÅ EN LIVE ACTION FILM IHHHHH OCH POKEMON SKA FÅ EN NY ANIME SOM FAKTIS SER EPIC OCH BADASS UT MED INTE SÅDÄR 100 EP BARA EN KORTARE OCH SÅ VET JU ALLA OM AO NO EXORCIST MAN BARA BABY ALL THIS ANIMU
Alltså på 1 månad har det kommit godkännelse till en ny säsong eller filmer, live action till så många animes som jag gillar och något sådant bara gör ens dag, eller hela jäkla veckan och månaderna innan den kommer ut.
Btw, vi har ju också black butler nejmen listan tar ju aldirg slut huehue.
Men just gintama som ni då nog vet är min 

all time favorit ska få en till säsong är liksom för mig att jag är fullkomligt överlycklig.
And they say it just " fake and not in reality" these tv shows. But the happiness is real.
Det är liksom, gråt inte över det dom lever ju inte ens på riktigt då bör man ju liksom också menas

" va inte glad för dom finns inte ändå inte på riktigt "
Men den glädjen man har är fullkomligt sann.
Fictions characters for me have made me as happy as real people have.
Och att dom inte är reality är en hel annan sak för känslorna räknas still. 
Så därför tänker jag lysa upp era dagar med att nämna några animes till som
ska få någon mer säsong eller liknande för att lysa upp eran dag.
Men först och främst, kolla på kimi no na wa om du inte vill bli utsparkad från anime fandomen.
Bara en rekomendation.
Själv ska jag kolla på den när jag har skrivit klart inlägget så why not do it togheter~? 
My hero academia 2
yowamushi pedals3
Super lovers 2

Haikyuu! 3 ( den mest hypade anime)
Natsume Yuujinchou 5
Kiss him, not me! ( kommer nu i höst)
Uta No Prince sama säsong(?) ( tar aldirg slut )
Mekakucity Reload jomen alla vet redan om den so yeah inget nytt

Ovido - Quiz & Flashcards